גיוס המונים - איך עושים את זה?

שלום, החלטתם לגייס כסף או תרומה? אני ממליצה לקרא את ההדרכה הבאה לפני שיוצאים לדרך.

נעים להכיר – נועה חריש.
אני שמחה ונרגשת להגיש לך את הדרכה לגיוס המונים.

הכתוב כאן נכתב ביזע, דמעות, ניסיון, תעיה, תהיה, חציבת הדרך, המצאת הדרך כל פעם מחדש, בכאב, בשמחה, באהבה, באמונה, ברצון פנימי בלתי נגמר להגיע למטרה, בעיוורון אל מול חוסר הידיעה.

ההדכה נכתבה כדי לסייע לכל מי שרוצה לגייס כספים מההמון כתרומה או כתשורה.

מי זה ההמון?

ההמון זה אני. זה המשפחה שלכם. חברים. מכרים. ידידים. שכנים. עמיתים לעבודה. ובעיקר אנשים שאתם לא מכירים.

לרוב אלו שאנחנו לא מכירים הם הרוב בגיוס המונים.

לפני שמתחילים, מספר מילים לי אליכם –

לעיתים הדרך בגיוס המונים נראית ארוכה ומפותלת ואולי בלתי אפשרית.
לפעמים זה נכון.
ולפעמים כל מה שצריך לעשות זה פשוט לקפוץ למים, אל הלא נודע, ולהחליט שמתמודדים עם כל מה שמגיע. וזו אולי העצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לכם. כי אם לא תצאו לדרך. לא תנסו. לא תדעו. לא תצליחו. לא תיכשלו. לא תנסו. לא תקומו שוב ותעופו.

גיוס המונים – למי זה מיועד ולאיזה פרוייקטים

גיוס המונים או מימון המונים מתאים לכל מי שרוצה לגייס כסף בעבור פרוייקט.

פרוייקטים אישיים: הוצאה לאור של ספר, דיסק, נסיעה, הצגה, הפקת סרט וכו'.

פרוייקט חברתיים: הקמה של חווה חקלאית, פעילות של עמותות

פרוייקט קהילתיים: גיוס כספים למען משפחות, ניצולי שואה, וכו'.

פרוייקטים רפואיים: גיוס למען אנשים חולים, אישפוזים, סיוע למשפחה, רכישה של אביזרים

פרוייקטים בתחומים נרחבים, כגון:
כל פרוייקט שנראה לכם נכון. ושיש אמינות מאחוריו.

כל הדוגמאות נלקחו מתוך אתרים למימון המונים.

 

בעמותה שלנו ניתן לגייס כספים לנושאים הבאים – פונדקאות, אימוץ, תרומת ביציות, טיפול במחלות קשות.

היתרון בגיוס עם העמותה - "גיוס מהלב"

  • אפשרות לתת לתורמים קבלה 46 א שנותן להם החזר מס על התרומה.
  • הדרכה וליווי אישי לאורך כל הדרך (אנחנו לא עובדים במקומכם, אבל בהחלט כאן כדי לסייע).
  • עלויות נמוכות בהשוואה לחברות גיוס אחרות, וללא מע"מ.
  • הכסף שלכם עובר ישירות אל חשבון הבנק של העו"ד או הרופא – אחריות מלאה כלפי התורמים שהכסף יגיע ליעדו.
  • אין הגבלה של זמן בגיוס כמו באתרים אחרים.
  • האפשרות לתרום כסף היא לא רק דרך אשראי, אלא גם באמצעות – ביט, פייפאל, העברות בנקאיות, המחאות בנקאיות, דבר שמסייע מאוד בגיוס תרומות.

מימון המונים – מה צריך לעשות לפני שמתחילים? בקצרה...

המטרה צריכה להיות מאוד מאוד ברורה.

זמן
חשוב לדעת כמה זמן עומד לרשותכם למימון, ככל שתהיו יותר מוגבלים בזמן, כך תעבדו יותר, תתאמצו יותר ותסיימו מהר יותר.

הסכום לגיוס
צריך להיות מאוד מדוייקים בנושא הזה, ולקחת בחשבון עלויות נוספות. עליהם ארחיב בהמשך.

תוכנית עבודה
היכן מפרסמים, מה מפרסמים. מהו הסרטון והטקסט המובילים. האם יש אתר תומך, או בלוג תומך, האם מקימים דף פייסבוק מיוחד לנושא, האם פותחים פרופיל נוסף באינסטגרם.

תשורות
לרוב במימון המונים יש תשורות. התשורות יכולות להיות עם תמורה של מוצר או שירות, יכולות להיות מכתבי תודה – אתם המחליטים. גיוס של תשורות יכול להיות כמתנה מבעלי חברות ועסקים ויכול להיות במחיר מוזל.

מעגלי תמיכה
מיהם המעגלים הראשונים אליהם אתם פונים על מנת שהפרוייקט יתחיל לזוז. האם אלו הם – משפחה. חברים. שכנים. מכרים. עמיתים לעבודה. כך שכאשר אנשים שאתם לא מכירים ייכנסו לפרוייקט הם יוכלו לראות שיש תמיכה. זהו דבר מאוד חשוב. כי אם המעגלים הקרובים לא תומכים בכם – יכול להיות מאוד קשה לשכנע אנשים שלא מכירים אתכם.

כתיבת טקסטים
הסיפור האישי הוא החשוב ביותר. באמצעות הסיפור שתספרו אנשים יחליטו אם לתרום לכם כסף או לא. לכן חשוב מאוד לקבל חוות דעת חיצוניות מחברים ומשפחה לפני הפרסום. מה שכן – טקסט צריך להיות כתוב במילים שלכם, מה שיוצא מהלב נכנס אל הלב.

צילום סרטון
רצוי לצלם אחד לפחות, אפילו סרטון בסיסי מהסלולרי שלכם. באורך עד שתי דקות וחצי שיהיה אפשר להעביר בווטסאפ. סרטון שבו אתם מספרים בקצרה את הסיפור שלכם.

מדיה ארצית ועולמית
שימוש במדיה הארצית הנרחבת יכולה לתרום מאוד לקידום גיוס התרומות, ואם יש לכם דרך להגיע גם למדיה במדינה אחרת שזה יכול לסייע בגיוס לא להסס לפנות.

עלויות ישירות
עמלה לעמותה דרכה מגייסים את הכסף.
עמלת חברת האשראי / בנק.

עלויות עקיפות
פרסום
– אם מחליטים לשלם עבור רכישת קמפיין פרסומי בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב וכו'.
זמן עבודה – מי יפרסם. כמה זמן מוקצה לקמפיין, האם יש עוד חברים או בני משפחה שיוכלו לסייע בגיוס?
במידה ואתם עסק אשר מגייס כסף – יש עלויות של מס הכנסה / מעמ לעוסק מורשה

כמה מילים לפני שיוצאים לדרך

איך יודעים כמה זמן ייקח לכם לגייס ואיך להחליט כמה זמן לבחור, לרוב אי אפשר לדעת כמה זמן ייקח לכם לגייס כסף, ככל שהסכום יותר גבוה, כך יכול לקחת יותר זמן, מצד שני, ככל שהסיפור יותר אישי ונוגע ללב, הוא יכול להיות יותר וויראלי להסתיים יותר מהר גם כך וגם כך – ככל שתשקיעו יותר זמן עבודה בגיוס – כך תקצרו פירות מדי יום ויום. החשוב הוא לזכור את המטרה גם ברגעי המשבר של הגיוס, ולהתמיד בדרך.

אל הזמן מתווסף גם מימד העזרה – האם אתם מגייסים לבד. האם אתם קבוצה שמגייסים. האם אתם מגייסים ביחד עם משפחה. חברים מהעבודה. שכרתם איש מקצוע. כל אלו משפיעים גם כן על משך הגיוס, ככל שהמעגלים רחבים יותר – כך מגיעים ליותר אנשים. וכמו תמיד – ביחד מגיעים רחוק יותר ומהר יותר. גם אם אתם יוצאים לדרך לבדכם – מהר מאוד אנשים יצטרפו אליכם, ולרוב אנשים גם ישמחו להיות שגרירים שלכם. צריך לדעת לבקש.

הסרטון שאיתו אני יצאתי לדרך

סגירת תפריט
דילוג לתוכן